Pages

Wednesday, August 18, 2010

乜招物式不敵托市雙煞

孫柏文 (am730 8.18.2010)

BEACON上個禮拜,政府又推乜招物物式去打壓樓市。我就即刻睇吓講乜,結論係同4月底時乜招物物式一樣,對樓市冇料到。大家都知《am730》嘅專欄 中,唔少同地產業有直接關係嘅鉅子,所以孫柏文原本唔打算講。不過因呢幾日喺我屋企樓下燒味舖食晏時,聽到太多人話呢啲措施有幾「毒」、「勁」、「狠」 等,我都想分享吓睇法。

首先,經過八萬五洗劫後,大家好少聽到政府直接話推措施打樓市。最多係用「維持銀行體制穩健」等理由,去搞啲乜招物物式,去安撫嗰啲食咗失憶藥嘅輿論分子。我見到政府話,要維持銀行體制穩健所以先推新招,睇埋有乜招時,就好嬲。點解?

其中兩個措施,第一就係唔俾人買一手樓時,喺完成交易前以confirmor即係找尾數前將單位賣出嘅摸貨轉名。第二,如果取消交易要沒收訂金,由樓價 5%,增加到10%。好,假設我開開心心買一手樓,落訂冇問題,靜心等待半年後交樓。點知我突然被炒,搵另一份工,不但人工要減(因新老闆未知我幾做得嘢 住),仲要原先喺將軍澳工業邨返工,一變變成喺東涌。層樓真係唔啱住,你想摸出,唔俾。

跟住就諗上會做按揭找尾數,點知因為人工少咗,上唔到會,想摸貨俾人又唔得,又唔可以同發展商講唔成交,可唔可以殺少啲訂。呢個情況,每個喺私人公司返工嘅上班族都可能發生,亦明要儲首期要幾耐。

咁點解政府照推?因佢哋係公務員,淨係印少個標準薪級表俾佢哋睇,已經話自己前路茫茫、香港末日。點會諗你嘅情況?你估曾蔭權真係會坐喺度諗吓你會點?佢有呢個習慣,就唔使喺佢做財爺時,香港啲燒烤炭包裝上,開始出現「珍惜生命」呢四隻大字。

講真,你就算推多一百幾廿招都好,有兩項政策不變,樓市仲係會長升長有。第一托市煞星,就係勾地表一日唔公開底價,一日勾唔到地,你都係冇增加供應。你唔 好攞幾幅黃豆咁大粒嘅地出來,就話做咗嘢。成日話底價未達標,咁你咪加個回收機制囉。底價唔等於成交價呀高官們,可唔可以唔好咁低能。市民覺得你特首咁醒 目,點解又會咁低能?你試吓連續勾出十塊八塊地,隔個禮拜就拍賣,你睇吓啲人仲敢唔敢炒?

第二托市煞星,就係我哋個聯繫匯率。美國聯儲局要印銀紙,資金湧來港,銀行息差收窄,借錢買樓超平,你敢脫鈎咩?又要壓資產價格,又要行聯匯,炒家一見, 就會買港元博升值,令更多錢湧來香港。特首,你令到頭先我講嘅個案出事,輸盡儲咗多年嘅首期,但最後原來又係冇point,除咗俾你威咗幾日外,就係極擾 民。每次有人買樓因你啲措施出事,就會又多一個仇恨你嘅人,何必呢?

作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。

http://www.am730.com.hk/old_issue/issue/2010/201008/20100818/default1.html?startpage=29

No comments: