Pages

Monday, August 2, 2010

西隧加價的迷思

(AM 730, 8.2.2010)

BEACON
呢個周末,有讀者George Wong我Facebook留言,問孫柏文點睇西隧加價呢單。唔好話George個留言,淨係睇各大網上討論區,已有人講話去示威,又有人引述議員話加價呢個舉動「無良」。
咁我問番George自己點睇,有冇好橋?佢就列出現有上選擇,不過,最正係政策選擇隔離列埋人會點鬧。
例如,如果回購,就有人會講:「如果我唔過海,點解要用我錢買番幫其他人?」呢個其實唔係問題,因為我香港人個個都似X記兩兄弟,之前搵落咁多,依家只係想分家產。香港人一向視納稅人血汗錢為陰司紙,政府回購個個舉腳贊成,直至到有個位,人就會180度轉為反對,之前支持人就會快閃失蹤。
咩位?咪定價囉!你政府要買,咁人做生意都係想善價而沽。不過,香港反射式政客一定會話:「無良財團唔會冇數都賣!賣得等於有數,即係政府利益轉移俾佢!無良!無良!」因為政府諗唔到一個市民會接受價,回購唔會發生。
咁舊隧加價?George話會有人講:「漠視社會訴求。」唔知有幾多人因為要俾50元,而唔係45元,唔用西隧用舊隧?我係西隧「fan屎」日日用,自己唯一擔心係如果真係舊隧塞,由深水去天后、北角等會好煩。同埋要97後政府帶頭加價?冇功能組別,特首係民選先得。
George亦提議檢討建造、營運及轉移模式去起基建。呢個就恭喜!因為政府已經完全放棄私人公司建造、營運跟住到專利權完畢時轉移俾政府做法。
點解政府要放棄?因為睇西隧就知,蝕到飛起。原本根據合約(律師、大律師議員即問:「合約?What's that?」)西隧係可以收私家車過百蚊,依家收50蚊都俾你鬧到殺父仇人咁,仲有邊個肯幫政府起呢?
仲有,以前起基建係有需求,有好多人要用,不過冇資金。不過,依家起路唔係俾人行,係為維持應該快轉行人,繼續有建築工做。起鐵路唔係因為冇車返內地,而係要同「內地接軌」。
最正係當鐵路起好後,冇人用,政府就會迫人用。點迫?高鐵一開,大家可以同直通巴士說聲再見。如果到時直通巴冇俾政府cut,我先行自宮。
不過,我係好期望開口埋口都「鐵路優先」鄭家富議員,有日要管交通。到時天下大亂,我又可以話,我支大明燈一早照出我未來。
作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。
逢周一、三刊出

No comments: