Pages

Monday, July 26, 2010

壓力測試和豬流感針

(AM 730, 7.23.2010)

歐洲銀行壓力測試上周五放榜。91間包括豐控股(005)銀行中,有7間根據測試條款肥佬。結果公布後,我即刻睇邊間銀行出事,結論係同之前預測一樣,最「肥佬」不達標就係個壓力測試本身。大家可能話:「咁多間被評不達標,就反映個測試本身都有水準。倘完全流,pass都得啦!」呢個就係歐洲各政府希望你有感覺。

我唔講個測試有幾冇用,最差假設係唔包括任何歐洲政府會走數,即係希臘、西班牙等財赤叫大家玩「你睇我唔到」。最差又話股市最多由現水平跌兩成,有冇搞錯?你話假設跌兩成已經好苛刻?由現時跌兩成,都仲係高過金融海嘯低位33%。話明係最差假設,連之前低位都唔敢諗,呢個係咩測試?

7間根據測試條款而肥佬銀行,有已被國有化,有亦有被救方案。即係叫一間中學學生考試去評核該校教學水平時,肥出來學生唔係已經絕學,就係入展翅、毅進,冇諗過想繼續升學。想升學就全部合格。

你做壓力測試,都係想人信你銀行冇事。問題係放榜後,大家會唔會因銀行「合格」,就擺錢入呢銀行?睇歐洲銀行之間同業拆息,一路創新高,仲要冇人互借,就知測試係用來呃兩種人。一,係烏烏小存戶,二,輸都係輸其他人錢投資者,如被迫儲錢俾佢各國強迫金基金。

當官員之意不在測試,而係做show,市民就會開始完全唔信政府,大爆不可預見後果。大家可能話:「歐洲政府質素差,孫柏文使乜咁勞氣?」其實我唔高興係因為我特區都係咁。

去年環境局長邱騰華推膠袋稅,原意想大家用少膠。一年後,邱局長大鑼大鼓話好成功,因大超市膠袋用量大跌。當大家真係坐低,不論當初支持或反對,淨係想知政策work唔work,當然要睇埋其他數據。如代替超市膠袋垃圾袋銷量有冇升?有冇令總膠量用升?又或醫院有冇見到膠袋稅推行後,因人用織布袋,多細菌感染?手足口病近一年見十年新高,係咪有關?用來醫治資源,會唔會多過慳膠袋?

當邱局長唔講其他,淨係叫大家睇佢精心挑選數據,為保佢做到形象,你仲信唔信政府?未來最低工資落實後,如果真係害好多後生仔女冇第一份經驗工,局長係咪又會為保官運、議員為騙選票,唔理受害者,就算講大話都要話最低工資「大成功」?當你俾人感覺係唔理真相都要死撐時,人係會俾你害死。多唔好講,今時今日,有官員大大聲同大肚婆話打豬流感針冇事,而你大肚老婆唔想打,你會唔會怪佢?咁如果冇打,你老婆又中招,最後出事,怪就怪呢種沒有誠信的官。至於如李卓人或工聯會話齋,歐洲先進國家有,我香港點可以冇?

作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。

逢周一、三刊出

No comments: