Pages

Wednesday, July 14, 2010

邊緣勞工最黑暗的一天

孫柏文, am730 (投資, M34 2010.07.14)

BEACON

今日,立法會將會繼續審議最低工資呢條法例,如無意外,呢條法例將會通過,而通過之日亦係香港勞工市場最邊緣的工人,面對最黑暗一日。

成個最低工資討論,來來去去都係勞資關係,又係個講到已冇人信或服「營商環境」理由。

就算係冇心批評最低工資好與壞,一間上市公司主席純粹要向佢老闆即係股東交代,如果落實有最低工資,公司可能要發出盈利警告,都俾人屈佢玩恐嚇。

呢間就係大家樂(341),佢主席陳裕光早前話,如果最低工資訂每小時33蚊,大家樂就會發盈利預警。一講,立即激發長毛示威、抗議,話陳裕光玩剝削。

孫柏文今日可以同大家講,我係唔會為大家樂擔心。

最低工資呢樣,當年新西蘭人發明原因,係為保護工人有工做。不過,唔係包括所有工人,只係男性工人。因當年新西蘭女權抬頭,大量女性工人湧入勞動市場,所以,為排擠女性,訂下最低工資。

當僱主一定要俾最低工資時候,佢只會請能夠值得該工資水平員工,亦因當年係勞力主導農業經濟,所以,女性惟有乖乖,返屋企,煮飯湊仔。

我見到七一遊行時,有團體懶有創意咁樣,著好多個有最低工資國家球衣。不過,佢知唔知,例如德國、瑞士等,係金融海嘯之中冇咁傷國家,佢係冇最低工資呢樣。

呢國家政客,唔同希臘或者特區抽水議員,佢明白一個好簡單道理,就係有學工,人工會好低。
我絕對會相信,有最低工資的落實後,人工係會上升。俾個例子大家參考下,例如,我有個朋友係髮型師,佢會請後生仔返來做學徒。歷年來訓練唔少新髮型師。

不過,呢學徒,學時人工其實好可恥,但除負責掃地、洗頭外,就真係學到剪頭髮。我個朋友話,一旦有最低工資後,呢學徒人工將會倍升。

不過,佢會全程掃地、洗頭,做足佢薪金要交貨。學?邊個仲教佢呢?

未來想做髮型師?去工聯會搞政府資助再培訓課程啦!唔怪得只有工聯會咁想呢條法例通過。

講真,有好多人批評話,有便利店員工的人工好低。不過大家有冇發覺,呢類型工有好多新移民女性做?你鬧工資低,而我見到係,一群又一群新移民,可以有第一份工,成功上車。

邊緣工人受害,將會締造好多政府資助。工會們,唔好再扮到為工人。你只不過係一班為自己利益,心地唔好機會主義者,正好遇到一個要800張選票特首。

你今日「勝利」,係建基於無數人不幸。

作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。

http://www.am730.com.hk/news_query.asp

1 comment:

devil said...

完全同意閣下對最怟工資既意見。
其實除左女人,好多人都需要那可恥的工資。
麥記 係最受青少年歡迎的工,點解因為你想返便可以返 冇要求 想唔返便唔返 試想下
有最低33元 工資要求 麥記重要咁就d 學生哥 想點返便點返?
另外想講 2 個 社怪現象
1) 因咩社會保障網唔係由政府開 而係由 私人企業開, 因咩低工資要等如最低生活開支?
最低生活開支 唔係等如 社會保障網咩 咁點解唔係政府既責任?
2) 以前我地怕大陸政府 係因為怕文革,因咩依家 d 人會接受 唔比人 提出20 元or 19 元人工 。將講呢d話既人變成牛頭馬面 咁同文革有咩分別 唔知幾時d 80後會拉陳生同張生出來扣帽子呢。 80 後變成紅衛兵 。長毛變成另一個毛主席。

BTW 但我同意立法但將最低工資 訂在15元 同時由政府補貼唔夠生沽費既家庭。但同一時間 如果用有最低工資而又要政府補貼家庭 又有錢賺既公司 便要收多d 稅 ,最低工資只係為左減少d 人去馬政府d 補貼。