Pages

Wednesday, October 28, 2009

八萬五復活 多謝李兆基

孫柏文 - 獅子山學會研究部總監, AM730(財經M39-大明燈,2009.10.28)

作為一個千禧年代入世港男,孫柏文想達到人生目標,比之前一代平實得多。因我對等單位,即港女,都知期望愈高、失望愈大,唔會點迫我要有乜乜物物先有來往。咁就唔使有車、有樓、有豐控股(005)。
我唔需要以上,咁要乜?其實淨係要每朝一起身,聽到一把甜美聲音、鼓勵說話就可以。
今日同大家分享我需要,係因為我為《am730》寫專欄之後,除有稿費之外,原來滿足到我以上提過最本能需要。

噚日早上電話響起,一聽就聽到係《am730》女同事來電,叫我不如今日講個市或者投資心得。因我戰場前線上,有多年同港女交流經驗,所以唔多唔少都吸收港女惡習,即就算正有此意,都要好有矜持。

其實我呢幾個月,每逢有人問我個股市點睇,我都係同一答案:「股神巴菲特有個師傅,叫Benjamin Graham。佢出過一套講點樣執行價值投資法書,如果你有呢套書,又呢個位問我,好唔好入市,不如下次去燒食時,呢套書出來,一頁一頁咁來『透爐』,燒佢算。」今次恒指由萬多點,升至呢個水位,完完全全係因為全球政府出手,特別係祖國同花旗國,瘋狂印鈔。如果你覺得聯儲局可以將街貨幣供應繼續發大、花旗政府年年都可借萬億元去使錢、內地銀行又一直會提供上十萬億元人民幣貸款,你咪繼續去買囉。聽講中國移動(941)落後喎,你仲唔身落去?

呢幾日有「fan屎」問我,依家究竟應該點?我問佢係咪想入市?佢話手上有貨,唔知點算。咁我就答話要清倉,佢就話「唔得」,因為仲係蟹貨。

我心一算就跟著問:「你咩位入?32,000點?」佢唔出聲。不過咁,32,000點入得,22,000點當然問可唔可以繼續升。佢繼續問我,唔係要我睇法,其實只係要我派心靈雞湯。

講完股市,不如講樓市。上個禮拜已經講過,好似民主黨李永達等抽水議員,又好似96年咁,高呼要為「無殼蝸牛」,要求「八萬五」復活。

我仲記得98年立法會選舉的論壇上,港島區立法會議員何秀蘭被問及,董特首有冇德政時,佢話有,就係「隊樓市」。

今次「八萬五」又再次死灰復燃,其實全賴恒基地產(012)在干德道的豪宅新盤「天匯」,賣七萬多蚊一呎。我好希望七萬多蚊一呎係堅,恒基係有真金白銀袋落袋。

如果係老吹,既冇益恒基,仲要換來「八萬五」復活,我只可話:「八萬五復活,多謝李兆基!」。
作者為前石油業證券分析員。視股市為終身學習的場所,不斷交學費。

No comments: